Pages

01 April 2011

Tillbaks.

Så var man än en gång tillbaks från stora vida världen. Från ännu ett besök till spännande Indien med sitt tutande, rapande och spottande. Älskar detta land, med alla dess dofter och smaker. Firade härliga Holi - färgfestivalen - med att kasta färgat pulver och vatten på varandra. Och att sedan inte kunna få bort det under ett par dagar, trots skrubbande och tvålande.

Tyvärr verkar Saritas bröllop bli i början av april istället, typiskt, men det var ändå underbart att träffa alla mina älskade vänner och nya familjemedlemmar. Spenderade första halvan av mitt besök i Goa och sedan tillbaks till Jaipur och min elefantfarm. Åt indiska sötsaker och tittade på hindi-såpoperor med Mama och Rubi, och åkte galna mopedturer med Rahul. (Som tur var före jag såg den blodiga motorcykel-olykan på väg till Delhi).

Men nu är jag som sagt tillbaks. Tre veckor passerade snabbt som tusan!

No comments:

Post a Comment