Pages

27 September 2013

Dramatik

Denna vecka i kurs Litteraturvetenskap: Dramatik

Igår läste jag: Fröken Julie
Idag läser jag: Hedda Gabler
Imorgon läser jag: Dramatikanalys

Sen ska det skrivas så det ryker!

Förra veckan analyserade och diskuterade vi lyrik. Diskuterandet var väldigt roligt. Det är fantastiskt vad många olika tolkningar det blir av samma dikt, vissa varandras totala motsatser. Analyserande av dikt däremot är inte riktigt min grej. Hexameter och fri vers och regler och _UI_UUI_U osv. Nej, inte för mig. Men det är bara att köra! Känns i alla fall jättekul att det blir mycket skrivande nu, det var på tiden!

I Engelska-kursen arbetar vi med kultur. Med postcolonialism. Det var riktigt trögt i starten men nu när jag kommit in i det är det sjukt spännande faktiskt. Kul!

No comments:

Post a Comment