Pages

01 October 2013

Lack lack lack

Nagellack är någonting som jag tycker är väldigt roligt. Som butiksbiträde skulle jag inte ha på mig färgglada nagellack, och då jag jobbade regelbundet var det alltså knappt någon ide att måla naglarna. Men nu när jag pluggar får jag ha på mig precis vad jag vill, och passade därför på att måla naglarna i alla möjliga färger!


När jag ändå gjort det så tänkte jag passa på att testa hur bra de olika lacken sitter. Alla med underlack och överlack från Gina Tricot, färgerna har lagts i två lager och i skrivande stund suttit på i en vecka.

All of the nail polishes have been but in two layers, above a base coat and a top coat from Gina Tricot, and have while writing this been on my nails for a week.

Först ut, höger hand (the right hand) :

- Nr 13 "Get color" från Lumene: Jag tycker att det har suttit helt ok. Lillfingrarna är de fingrarna som jag tycker brukar hålla bäst, och därför önskar jag att det suttit lite bättre. Bra bred pensel, det gillar jag! Färgen däremot är ljuvlig - verkligen så gul som den ser ut att vara!

Nr 13 "Get color" from Lumene: The polish stayed on pretty well, ok. The little fingers are the ones that I usually feel last the longest, and therefor I wish it would have stuck better. I like the wide brush! The colour is lovely - so yellow!

- Nr 754 "Pow Green" från Maybelline New York: Det här är en av mina favoritlack vad gäller färgen, den är så livfull. Jag tycker att den är lite svår att få på, torkar lite för långsamt och därför hinner jag lätt förstöra det lite innan det hunnit bli helt torrt. Men när det väl sitter så sitter det bra. Också detta lack har en bra bred pensel.

Nr 754 "Pow Green" from Maybelline New York: This is one of my favourite colours, it's so vibrant. I feel it is a bit hard to get on as it dries a little slow and so I easily manage to ruin it before its dry. But once on it does stick pretty well. This polish also has a good wide brush.

- Nr AN04 "Age of Aquarius" från Color Club: Det här är också en favorit, väldigt härlig färg! Den kunde behövt ett extra lager, då den försvinner ganska snabbt och känns lite blek i jämförelse med de andra. Sen använder jag visserligen det här fingret lite mer än t.ex. lillfingret.

Nr AN04 "Age of Aquarius" from Color Club: This is another favourite, the colour is lovely! It could have used an extra layer, as it peels of quite quickly and feels a bit pale in comparison to the others. On the other hand I do use this finger a bit more than i do for example my little finger.

- Nr PS1681-04 från Primark: Jag älskar burken, lagom stor och behändig. Färgen är fin men sitter inte jättebra. Kanske med ett extra lager. Plus att den sitter på höger pekfinger som ju används mest (det rosa lacket på andra handen, som också är från Primark, har faktiskt suttit bättre).

Nr PS1681-04 from Primark: I love the bottle, good and convenient size. The colour is nice but doesn't stick very well. Perhaps an extra layer would do it. Plus it's on my right index finger which is the one I use the most (the pink polish on my other hand, which is also from Primark, has indeed stuck a lot better).

- Nail Polish by H&M: Detta lack hittar jag inget namn eller nr på men det är mörkt blått och sitter riktigt bra. 

Nail Polish by H&M: I can't find a name or number for this lacquer but its dark blue and stays on very well.

Och så vänster hand (the left hand) :

- Nr LO2 "night cap" från Sephora: Väldigt bra storlek, och ett väldigt fint lack. Det krävs något extra lager för att verkligen få till färgen, men den är verkligen ljupt vinröd. Supertjusigt! Suttit helt ok för att vara på tummen. Jättebred härlig pensel.

Nr LO2 "night cap" from Sephora: Good size, and a very pretty polish. It takes an extra layer or two to really get the colour going, but its really deep wine red. Fancy! It has stayed on pretty well for being on the thumb. Lovely wide brush.

- Nr 704 "Disco Pink" från Max Factor: Fin färg som sitter riktigt bra. Tummen upp!

Nr 704 "Disco Pink" from Max Factor: Pretty colour which stays on very well. Thumbs up!

- Nr PS1681-00 från Primark: Som sagt - fin färg, bra storlek. Sitter helt ok för att vara så billigt.

Nr PS1681-00 from Primark: As I said previously - pretty colour, good size. Stays on pretty well for a budget option.

- ? från Paris Memories: Väldigt svåranvänt, torkar långsamt och är otroligt svårt att inte hinna förstöra. Synd, för färgen är jättefin.

? from Paris Memories: Very hard to use, dries slowly and its incredibly hard not to ruin before its dry. Which is a shame, since the colour is really nice.

- Nr L20 "let's dance" från Sephora: Som sagt - bra storlek, bra bred pensel och fin färg. Sitter riktigt bra, i alla fall på lillfingret. Tummen upp!

- Nr L20 "let's dance" from Sephora: As said - good size, good wide brush and nice colour. Stays on really well, at least on the little finger. Thumbs up!



1 comment: