Pages

20 February 2013

IKEA

Ikea - vilken hatkärlek jag känner, likt många andra, för den platsen.

Förutom en snabbvisit var det nu ganska länge sen jag var där sist, så när jag kom dit idag var det åter igen ganska roligt. Jag var på bra humör och hade förberett mig genom att skriva en inköpslista. Så mycket som man nu kan förbereda sig för en eftermiddag på Ikea. Inköpslista eller ej - alla vet ju att man kommer hem med tusen grejer man INTE tänkt köpa.

Men jag hade kul! Var där mer Raymond och vi röjde, eller jag röjde, runt. Raymond såg mest trött ut och uttryckte att han borde tagit med ett koppel för att hålla koll på mig. (Oroa er inte, han fick ett torrt wienerbröd och en noga utvald växt som kompensation). Själv skuttade jag mellan speglar och skynken och hyllor, kröp in i små kojor och gled ner för rutschkanor. Sen blir man ju rätt slut emellanåt och då är det ju tur att Ikea är fullt av sängar och andra mjuka saker att ha vilostunder på innan man fortsätter trakassera personalen med knasiga frågor som får dem att undra om man är riktigt klok i bollen.

Tre timmar på Ikea blev det. Med en ny lampa, handdukar, en bulle och lite diverse småsaker som resultat. Det var roligt och otroligt utmattande. Hade det inte varit för att den spegel jag tittade ut inte fick plats i bilen och jag därför måste återvända för den, hade det nog dröjt ett tag innan jag besöker Ikea igen. Men trots allt - Tack Ikea, för en härlig eftermiddag!


No comments:

Post a Comment