Pages

18 March 2013

Helgen

En liten snabbgenomgång av helgen då. Var ju som sagt sjuk hela veckan, så det har varit en rätt lugn helg - energin har inte riktigt varit på min sida.

Lördag: gled runt hemma och fixade och plockade lite. Börjar kännas riktigt mysigt i rummet nu!


Gjorde mig fin (för första gången på tusen år kändes det som) och åkte in till stan för att möta upp Valle. Härligt att träffa honom igen! Fina Valle. Så tog vi oss till Fridhemsplan och en Libanesisk restaurant där Dianas 25års-middag skulle hållas. Hurra för Diana!


Efter middag och tårta och magdans och sång (en del bättre än annan), så lämnade jag och Valle resten av sällskapet som skulle vidare ut. Valle för att han skulle upp och jobba, och jag för att min kropp helt enkelt inte orkade mer än allt vad en födelsedagsmiddag har att bjuda på.

Söndag: Solen strålar! (Låtsas att det nu inte hunnit bli måndag med snökaos utan njuter lite mer av tanken på den otroligt vackra söndagen!)


Hem till mamma och pappa för brunch och firande av Marinette och Henric. Gott! Satt och pratade och gosade sedan in mig i en filt på soffan och tog roliga bilder med Wilda. Sedan ritade hon av mig, medan jag somnade som en stock. När jag vaknade hade hela släktkalaset hunnit påskpyssla (jag fick ett fint påskägg av Wilda!) och lämna lägenheten. Dessutom hade halva bandyfinalen hunnit spelas - ve och fasa!

Jag och mamma slog på tvn där Bajen ledde med 5-3. Medan jag hämtade vatten hörde jag hur "kvittering" hojtades på tvn. När jag kom tillbaks berättade mamma att det nu stod 5-4! Och även att hon blivit så nervös att hon stängt av tvn. Lyckades övertala henne om att sätta på den igen och då hade Bajen hunnit göra 6-4. Hej vad det går! Matchen slutade utan slutsignal när de i slutminuterna gjorde 9-4 och fansen inte längre kunde hålla sig utan stormade planen. Heja Bajen! SM-guld woop!


Helgen avslutades med att jag mötte upp Chris. Vi åkte hem till Gubbis och lagade typ världens bästa middag, kollade på typ världens sämta film, och hade hur mysigt som helst! 

<3



No comments:

Post a Comment