Pages

10 March 2013

Mellon

Så var det final i Melodifestivalen igår kväll. Kan ju inte säga att jag varit superinsatt i deltävlingarna (inte alls faktiskt) - men fan, det var ju ändå final!

Stora Eurovision har ju blivit något som man tittar på, och då kan det vara kul att se vem som ska representera Sverige där. Och jag är glad, Så glad, att inte den där jävla bananen vann. Ja, jag skrattade. Och ja, jag undrade hur fan han hann med allt. Men nej, jag orkar inte med honom.

Robin känns bra, säker. Så slipper man oroa sig för falsksång, vilket ju är så otroligt jobbigt. Hade inte haft något emot att skicka dit Yohio heller. Inte för att låten var särskilt bra alls, inte ens om man bortser från falsksången, utan för vad han står för. Diggade verkligen hans lilla intro - "Jag står för förändring och tycker att alla ska få vara som de är." Bra! Vi ska ju ändå ligga lite i framkant vad gäller jämnställdhet och sånt (även om vi har en lång väg kvar). Och hade det varit upp till bara svenskarna så hade han ju vunnit. Vilket ju iofs gör att man kan tycka att resultatet är lite knasigt. Menmen, som sammanfattning känner jag att Gud vad skönt att det nu är över!

Nu ser jag fram emot att slippa läsa om bananfiaskon i tidningen och börja titta på Inför! Thomas Lundin, äntligen!


No comments:

Post a Comment