Pages

22 February 2011

Inception.

- Take a leap of faith.

Filmkväll med familjen, vi såg Inception. Jag har sett den en gång förut men måste säga att den var värd att ses igen. Nu var det visserligen ett tag sedan jag såg den, men mindes det mesta. Och det jag tänkte på mest nu när jag såg den här invecklade historien igen var hur de faktiskt lyckats riktigt bra med spänningen. När allt närmar sig klimax. Fast jag viste precis hur det skulle gå, vart jag skitstressad. Nästan irriterad på att det inte gick snabbare. Jag satt som på nålar, fast jag viste vad som skulle hända. Galet.

Iallafall, så gillar jag iden. Om drömmar, om drömmar i drömmar. Om olika verkligheter. Vad är egentligen på riktigt? Detta kan man ju snacka om i evigheter utan att komma någonstans, vilket jag inte har lust att göra på en tisdagkväll, så ska inte ens börja.

Fast trots allt måste man fråga sig - vad var de höga på när de kom på filmen?

Jag vet inte, men jag gillar den, trots att den är lite lång då och då. Älskar slutet.


No comments:

Post a Comment