Pages

08 February 2011

Zarah.

Precis kommit hem från en härlig helg hos min syssling Zarah.

SÅ otroligt länge sedan vi såg varandra, det var riktigt kul! Och på tiden!
Helgen gick dock galet fort och det känns som att det var i förmiddags jag satt här och bokade bussbiljetterna till Jönköping.

När jag anlände i fredags åkte jag direkt till Zarahs jobb. När jag skulle betala på bussen frågade chauffören (hur stavas det!?) om jag var "skolungdom" - blev helt ställd. Lät som om jag var typ 12 år gammal. Fick i alla fall åka på studentpris, fastän jag varken är student eller under 20.

Menmen. När Zarah slutade åkte vi hem till henne med hennes lill blå bil, där radion bara fungerar när fönsret är nedvevat eller om man svänger riktigt skarpt. Svårt val när det är så kallt utanför fönstrena! Vi fick sjunga istället.

Fick för första gången se hennes nya lägenhet, så stor! Och fin! Riktigt fin. Och hårigt med två skygga katter som sprang omkring (eller mer iväg-) när man kom klivandes. Supersöta, och de vande sig också vid mig så småningom. Vi åt pizza, mums, och glodde på tv. Drack vin och babblade till långt in på småtimmarna, härligt!

På lördagsmorgonen klev vi upp och åkte till A6 centrumet för att bli sminkade, och promenerade sedan runt och försökte hitta en partydress till Zarah, men de verkade vara helt slut överallt. Inte partyseason med andra ord. Åkte hem igen och tog en disco-nap innan vi gjorde oss iordning för kvällen. Tobias kom och hämtade oss vid halv 7 och så åkte vi hem till deras föräldrar för god middag. Mums, potatisgratäng!

Vi kikade lite på mlodifestivalen, som sanna svenskar, och sedan åkte vi "ungdommar" in mot stan. Vi hamnade på Harry's, en lite sportig bar som liksom sitter ihop med en nattklubb. Där fanns typ tre olika dansgolv och det var ju bra eftersom vi var så sugna på att dansa! Men först var där knappt något folk på golvet, så vi väntade, tog ett varv runt lokalerna och såg oss omkring. När vi sedan kom tillbaks till dansgolvet var där så knökfullt att man knappt kunde röra sig. Att dansa som packad sill är inte roligt, så det blev att vi satt med våra drinkar och tittade på, och skrattade åt, mer eller mindre störtfulla människor. Vi har mr "jag kom egentligen hit och satte mig för min kompis skull", mr "Australia", mr "Du är shå schnygg!" (detta medan han stirrar på mina bröst). Och så killen som slog sig ned bredvid och halvskrek sluddrande om och om igen "Vad heter du? Du är så jävla vacker! Jag är så jävla kär i dig, jag har aldrig varit så här kär i hela mitt liv, du är så jävla vacker! Vad heter du?". Det blev ingen dans, men nog fick vi skratta en del iallafall!

På söndagen klev vi upp igen, tog det lite lugnt och åkte sedan än en gång hem till Zarahs föräldrar. Fick en ansiktsbehandling av hennes mamma (med Aloe Vera, blev superlen och önskade i mitt stilla sinne att jag var stenrik) och en massage av hennes pappa eftersom min rygg är helt paj. Aj aj aj. Sedan mös jag galet med Skrollan, den långhåriga svarta katten som är typ det finaste jag sett, höll på att sno henne med mig när vi skulle gå. Åt middag med familjen och farföräldrarna, mumsig lax idag! Sedan åkte vi hem till Zarah igen, tittade på film - Bombay Dreams - och övade danssteg i hennes lilla badrum medan vi borstade tänderna.

Sov gott, grattade Tobias på födelsedagen idag, måndag, och såg ännu en film. Pride and prejudice. Åh, mr Darcy!

En riktigt mysig helg! Och när det var dags att åka hem igen undrade vi som vanligt varför vi inte bor närmare varandra. Så fort vi sagt hejdå saknade jag min Zarah en massor! Hoppas att vi ses väldigt snart igen. Tack för en dunderhelg!

Älskar dig! <3


No comments:

Post a Comment