Pages

09 January 2014

Driving School (Riskettan)

Var på Riskettan igår. Det var helt ok intressant. Väldigt många videklipp. En del fruktansvärt hemska, andra underhållande. Ganska kul i perioder. Vi fick diskutera olika företeelser i trafiken och i folks beteenden. Påverkan av alkohol, telefoner, sömnbrist etc. Jämföra manligt och kvinnligt osv. Kan bli ganska intressant diskussioner där. Läraren var verkligen supergullig. Var en härlig blandning av åldrar också. Många runt 20års-åldern såklart. Men även andra. Den äldsta måste ha varit i 50års-åldern.

Var en ung tjej som jag inte alls kom överens med. Korkad på ett irriterande "jag vet/kan bäst"-sätt, fast det inte alls var så. När det diskuterades riskerna med att prata i telefon medan man kör: "Alltså, varför ska man förbjuda att prata i telefon för att det sker olyckor pga det? Det är ju olika från person till person. Jag t.ex. som pratar väääldigt myyycket i telefon klarar ju av att göra andra saker samtidigt. Så varför ska jag inte kunna göra det medan jag kör? Då får man väl ta lite eget ansvar liksom." eller när läraren påpekar att om man är väldigt trött när man kör kan det vara värt att stanna och sova lite: "Men om jag är trött så kan jag ju inte typ stanna mitt i en skog och sova... det vore ju helt sjukt. Typ tänk om nån kommer och överfaller en??" - du tror inte risken att du dör i en olycka för att du somnar bakom ratten är större eller? Idiot.

Nu är i alla fall den delen av körkortsjakten avklarad. På söndag åker jag till Halmstad där min kurs börjar på måndag. Heja heja!

No comments:

Post a Comment